تفاوت ارتینگ و باندینگ (همبندی) چیست؟

ارتینگ و باندینگ

تفاوت ارتینگ و باندینگ (همبندی) چیست؟

چه تفاوتی بین ارتینگ و باندینگ (همبندی) وجود دارد؟ این سوالی است که خوانندگان و مشتریان، اغلب از ما می پرسند. بطور کلی در مورد ارتینگ و باندینگ سوالات بسیاری از ما پرسیده شده است.

باید گفت که این دو اصطلاح، کمی گنگ هستند و سردرگمی های بسیاری در مورد آنها وجود دارد. بعلاوه در برخی نقاط دنیا به جای این دو عبارت، اصطلاح ارتینگ و گراندینگ مورد استفاده قرار می گیرد. 

بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تفاوت ارتینگ و باندینگ را روشن کنیم. به عبارتی ساده باید گفت که ارتینگ یا گراندینگ اصطلاحاتی هستند که برای همه مردم قابل فهم بوده و معنا دارند.

اگر با دید واقع گرایانه تر به قضیه نگاه کنیم، می توانیم ارتینگ را بعنوان الکترود یا پایانه ارت نیز در نظر بگیریم. این عبارت به سخت افزارهای فیزیکی نظیر هادی های مسی، میله ها و غیره اشاره دارد که در زمین شناسی به طور مستقیم قابل جاسازی در زمین هستند.

از طرف دیگر، باندینگ معمولا به اتصالات داخلی بین تجهیزات یا سازه هایی که باید به یکدیگر متصل شوند اطلاق می شود.

تفاوت بین ارتینگ و گراندینگ چیست؟

سردرگمی های بی موردی در زمینه تفاوت ارتینگ و گراندینگ وجود دارد، اما باید گفت که این دو اصطلاح در بیشتر موارد به یک مفهوم اشاره می کنند.

در واقع ارتینگ، اصطلاحی است که توسط مستعمرات انگلیس سابق مورد استفاده قرار می گیرد و اصطلاح گراندینگ در کشورهایی بکار برده می شود که کمتر تحت نفوذ انگلیسی ها بوده اند.

بنابراین دو عبارت Ground Potential Rise – GPR  یا Earth Potential Rise – EPR هر دو به یک مفهوم اشاره دارند و صرفا به دلیل بومی گرایی با گذشت زمان به این دو صورت درآمده اند .

به طور خلاصه، تفاوت ارتینگ و باندینگ یا همبندی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

ارتینگ چیزهایی هستند که “در داخل” زمین قرار دارند و باندینگ چیزهایی هستند که “بالای” زمین قرار دارند.

بنابراین، با درنظر گرفتن اینکه برخی از تجهیزات سیستم های ارتینگ بالاتر از سطح زمین قرار می گیرند و برخی در زیر زمین تعبیه می شوند، می توان به دید درستی از E&B (ارتینگ و باندینگ) دست پیدا کرد.

همچنین باید بدانید که هر کدام از این دو اصطلاح، با اهداف متفاوتی در استراتژی طراحی E&B مطرح می شوند. اطلاعات بیشتر در مورد ارتینگ را می توانید در پورتال آکادمی ما، به صورت رایگان برای مدتی محدود بدست بیاورید.

تا مسافت ها در شبکه های ریلی به پیش روید

شبکه ریلی قطار ایران

آنچه مسلم است این است که ارتینگ و همبندی ، بعنوان یکی از جنبه های مهم ایمنی در شبکه های HV و بخش های الکتریکی این شبکه ها مطرح می شوند.

و به عنوان بخشی از تعهدات GreyMatters برای کمک به نجات جان انسان ها و برخورداری از زندگی آسان تر، باید به یکی از دستاوردهایمان در رابطه با Sentinel اشاره کنیم.

Sentinel

سیستم Sentinel، یک سیستم امنیتی برتر در شبکه های ریلی است که از نوامبر 2017 به ظهور رسید

سیستم Sentinel اجازه می دهد تا مهندسانی که از گواهینامه PTS انگلستان برخوردارند، به راحتی و بدون هیچ دردسری اقدام به ریل کشی کنند. این سیستم انطباق کامل با طرح صلاحیت تامین کننده صنعت راه آهن یا همان RISQS دارد.

تداخلات، معمولا باعث خطا و عدم اطمینان در محیط های ریلی و ساختارهای رسانایی می شوند که مایل ها به طور موازی اجرا می شوند.

هنگام آزمایش با تجهیزات معمولی، معمولا این معضلات بروز می کنند و باعث ایجاد دردسر می شوند. اما توجه به جزئیات، عاملی است که شرکت تجهیزات سیستم زمین را بسیار متفاوت و متمایز می کنند. در نتیجه نه فقط راه آهن، بلکه سایر بخش هایی که به این سطح از دقت نیاز دارند از خدمات ما بهره می برند. 

در انتها امیدوارم که این مقاله، بخشی از سردرگمی هایتان را در مورد E&B یا همان ارتینگ و همبندی برطرف کرده باشد و همچنین به شما بینشی هر چند کوچک در مورد مسائل موجود در آزمایشات E&B سیستم های ریلی داده باشد.

شرکت تجهیزات سیستم زمین یکی از شرکت های هولدینگ پیشرو در تولید، نصب و راه اندازی و پشتیبانی سیستم های ارتینگ، حفاظت در برابر خوردگی و صاعقه و محصولات جوش احتراقی در ایران است.

برای دریافت کاتالوگ محصولات و آگاهی از خدمات ما با شماره تلفن های شرکت تماس بگیرید.

شماره تماس های دفتر مرکزی : 0217795903202177940716

آدرس شرکت روی نقشه و سایر اطلاعات تماس

بدون نظر

ارسال دیدگاه