کلمپ و کابل های زمینی

کلمپ و کابل های زمینی

کلمپ و کابل های زمینی

تست چسب تبدیل به چالش برانگیزترین تست برای تمامی کلمپ های مورد آزمایش، شده بود. به طوری که یک لایه 1 میلیمتری از چسب به نوارهای رسانای فلز زده می شد و تمامی این کلمپ ها قادر به کلمپن مقدماتی نمی شدند.

سپس هنگامی که کلمپ ها اجازه داشتند مقداری از چسب را به وسیله دست خالی کنند، کلمپ هایی که که آزمایش روکش را گذرانده بودند، متعاقبا قادر به گذراندن تست چسب بوند.

همچنین میزان مقاومت کلمپ های پوسیده و زنگ زده مورد آزمایش قرار میگ رفت. نتایج این تست ها به طور هشدار دهنده ای بالا بود، حتی تست های انجام گرفته بر روی سطوح تمیز.

آزمایشات به طور موثری نشان بیانگر این نکته بود که سپرده های محصول به سختی می تواند روش های زمینی مناسب تایید شده را بپذیرد.

ترکیبی از لوازم ای مانند: کلمپ های جوشکاری، گیره های تمساحی و کابل های مسی موجود در اطراف تجهیزات کارگاهی نشان می داد که به طور کلی میزان مقاومت الکتریکی مورد قبول در سطوح آزمایش ایمنی برای الکتریسیته ساکن، فراتر رفته است.

کابل های رشته ای و زمینی

کلمپ های مفید و موثر نیاز به اتصالات و کابل هایی دارند تا قادر به ایستادگی در برابر سختی ها و سرما و گرمای شدید در مصارف صنعتی باشند.

به دلیل داشتن استحکام مکانیکی در کابل های فولادی چند رشته ای، این کابل ها عمر طولانی استفاده بسیار بیشتری نسبت به بافت های مسی و یا کابل هایی که  در تکان های مداوم به راحتی سخت می شوند، ارایه می دهد.

مسیرسازی، سیم های زمینی سخت شده و کابل ها میتواند یک خطر عمده گیر کردن پا به آنها، در محل کار باشد.

در زمین کردن های استاتیک بر خلاف زمین کردن های الکتریکی ، از کابل دارای روکش بسیار شفاف (بر اساس استاندارد ICE 60446) و کابلی که بتوان به راحتی آن را تشخیص داد، استفاده نمایید.

استفاده از کابل دارای پوشش Hytrel (نوعی رزین مصنوعی قابل انعطاف) با مقاومت تایید شده در برابر سایش، سایش مکانیکی و انواع مختلفی از خوردگی های شیمیایی در یک مجموعه حلزونی جمع شده، کار کردن با این کابل را ساده تر و تمامی گزینه ها به همراه عملکرد پاد الکتریسیته حتی برای جلوگیری از انباشته شدن بارهای سطحی بر روی پوشش کابل، در دسترس خواهد بود.

نگهداری

-چک کردن و ثبت منظم صحت و درستی زمین ها به منظور معین کردن نقاط زمین، امری ضروریست.

صحت و درستی زمین ها با استفاده از وسایل ذاتا ایمن قابل حمل در مناطق پر خطر می تواند مورد آزمایش قرار بگیرد که این امر برداشت ساده ای از اطمینان حاصل کردن از تماس مثبت و موثر کلمپ (گیره) با تجهیزات کارگاهی و اتصال صحیح کابل رشته ای به نقطه زمین محلی، به ما میدهد.

نتیجه گیری

فرض اینکه استفاده از کلمپ (گیره) ای معمولی به طور خودکار خطر ناشی از الکتریسیته ثابت را از بین می برد، کار ساده ای است. با این حال، پیچیدگی از بین بردن استاتیک به طور موثر مستلزم داشتن یک برنامه دقیق و رویکردی صحیح برای مدیریت ریسک است.

نهاد های نظارتی در اروپا و آمریکا تاکید براهمیت استفاده از کلمپ های ارتینگ طراحی شده مخصوص که هم متناسب با هدف از بین بردن استاتیک به طور ایمن و هم مناسب استفاده در محیط های صنعتی را، دارند.

برای کاربردهای خیلی مهم با فضای بسیار حساس به اشتعال / انفجار، مکانی که وجود یک اتصال با مقاومت کم به زمین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

استفاده از کلمپ (گیره) های خود آزما و سیستم های نمایش دهنده/قطع، پیشنهاد می شود.

کار کردن بر طبق استاندارد ها و دستورالعمل ها روشی است برای اطمینان از حفاظت کارگاه و پرسنل در برابر خطرات آشکار و پنهان الکتریسته ساکن.

رنگ های کابل

هیچ رنگ شناسایی اجباری و تعیین شده ای برای کابل های ارتینگ با پوشش استاتیک وجود ندارد. با این حال بایستی به استانداردهای IEC60446 و اهمیت انتخاب رنگی که باعث اشتباه نگرفتن جریان خطای الکتریکی و یا هدایت کننده های حفاظتی مدار نشود، توجه شود.

در اروپا کابل تک هسته ای ^cen- stat^ با رنگ سبز مشخص میشود تا از سبز / زرد استفاده شده برای ارتینگ الکتریکی تشخیص داده شود.

در آمریکای شمالی از کابل نارنجی ^cen-stat^ برای مشخص شدن کابل های زمینی استاتیک استفاده می شود.

خرید کلمپ های استاندارد ارتینگ و کلمپ ارث از شرکت تجهیزات سیستم زمین

برای خرید تجهیزات ارتینگ، نصب و راه اندازی به صورت استانداردهای روز جهانی با ما تماس بگیرید. 02177959032 – 02177940716

آدرس دفتر شرکت

بدون نظر

ارسال دیدگاه